Labda7

input.onButtonPressed(Button.A, function () {

    Uto.move(-1)

})

function loves () {

    for (let index = 0; index < 4; index++) {

        labda.move(1)

        basic.pause(500)

    }

    // music.play(music.stringPlayable(„C D E F D – D – „, 120), music.PlaybackMode.UntilDone)

    if (labda.isTouching(Cel)) {

        basic.showIcon(IconNames.Heart)

    } else {

        basic.showIcon(IconNames.No)

        music.play(music.tonePlayable(523, music.beat(BeatFraction.Whole)), music.PlaybackMode.UntilDone)

    }

}

input.onButtonPressed(Button.AB, function () {

    labda = game.createSprite(Uto.get(LedSpriteProperty.X), 4)

    labda.turn(Direction.Left, 90)

    loves()

    labda.delete()

})

input.onButtonPressed(Button.B, function () {

    Uto.move(1)

})

let labda: game.LedSprite = null

let Cel: game.LedSprite = null

let Uto: game.LedSprite = null

let Labdaoszlop = randint(0, 4)

Uto = game.createSprite(Labdaoszlop, 4)

let Celoszlop = randint(0, 4)

Cel = game.createSprite(Celoszlop, 0)

let szunet = 2000

let szlepes = 100

basic.forever(function () {

    Cel.move(1)

    basic.pause(szunet)

    if (Cel.isTouchingEdge()) {

        Cel.ifOnEdgeBounce()

        if (szunet < 100) {

            szlepes = 100

        }

        if (szunet > 2500) {

            szlepes = -100

        }

        szunet = szunet + szlepes

    }

})